Minulla on tasan kaksi onnennumeroa. Osaan kyllä sanoa syyt, miksi juuri ne, mutten ole varma ovatko ne tuoneet minulle erityistä onnea. Tänään oli kuitenkin oiva tilaisuus testata, koska päivämäärässä oli molemmat numerot.

8 Koska englanninkirja sanoi niin. Yhdeksännellä meillä oli englanninkirjassa kappale, jossa kerrottiin onnennumeroista, ja jossa oli testi tai joku vastaava, mistä saattoi itse päätellä numeronsa. Minulle tuli numero kahdeksan. En ole sitä sen kummemmin miettinyt, mutta päätin silloin ottaa sen onnennumerokseni. Onhan se muutenkin kivoin kymmentä pienemmistä luvuista, ei liian pieni muttei liian suurikaan. Juuri sopiva, hieman yli puolivälin. Ja kouluarvosanoissa se on hyvä, mikä kelpaa minulle.

12 Koska halusin onnennumeron. Tämä on ollut onnennumeroni jo melkein viisi vuotta. Olin 12, halusin onnennumeron, ja päättelin että se saa luvan olla 12, koska a) olin sen ikäinen ja b) olen syntynyt 12. päivä. Taas erittäin järkevät perustelut, mutta en ole tuota lähtenyt muuttamaan sen jälkeen. Onnellisesti se on monta vuotta pysynyt mukanani, ja kaikessa mahdollisessa jos vain onnistuu, otan numeron 12. Auditoriossa elokuvakurssilla paikka 12 on keskellä, ja viime torstainakin istuin siinä. Leffassa muutenkin toivon aina saavani paikan 12, tai sitten edes 8. Tai ehkä paikka 12 riviltä 8? Tai toisinpäin?

8.12. eli tämän päivän päivämäärä. Siinä on molemman onnennumeroni. Mutta tuleeko kahdesta onnennumerosta epäonnea? Mutta eiko positiivinen plus positiivinen ole positiivinen? Tänään on ollut normaali päivä. En ole voittanut lotossa, arvonnassa tai missään muussakaan. Koulussa oli tavallisen tylsää, tosin erittäin hilpeää. Emme saaneet sitä taloa mistä olimme tehneet tarjouksen, joka olisi ollut ihana. Joulukalenterissa oli lumilyhty, mutta ei ulkona oikeasti ole pakkasta. Tai lunta.

Joten mitä tästä voidaan päätellä? Onnennumerot ovat tarua, pelkkää potaskaa? Noh, kukin uskokoon miten haluaa. Minusta onnennumerot ovat hauskoja. Ei niistä välttämättä voi päätellä mitään, eivätkä ne välttämättä toimi, mutta ainahan sitä kannattaa kokeilla. Tulen kyllä jatkossakin laittamaan lottoriveihin molemmat noista numeroista, se on varmaa. Syntymäpäiväni tulee aina olemaan 12. päivä, sitä ei voi muuttaa. Katsotaan seuraavan kerran mitä tapahtuu 12.8. koska se meni tänä vuonna kokonaan ohi. En edes tajunnut että siinäkin oli molemmat onnennumeroni. Ehkä ensi elokuussa olen tarkkaavaisempi. ;)